Butterfly garden - Reisverslag uit Aruba, Aruba van kim sangers - WaarBenJij.nu Butterfly garden - Reisverslag uit Aruba, Aruba van kim sangers - WaarBenJij.nu

Butterfly garden

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg kim

04 December 2015 | Aruba, Aruba

Na weer een heerlijke dag op baby Beach zijn we vandaag naar de vlindertuin gegaan!

Na een rondleiding van een ongeveer 30 min want ook hier nemen ze daar alle tijd voor mochten we eindelijk zelf een rondje maken.
In deze 'kast' heb je veel vlinders over de hele wereld en vooral uit Venezuela, Cuba, Peru die kanten op, deze vlinders zijn een bedreigt dier soort hier.
Aangezien hier maar enkele vlinders op het eiland zijn zie je ze niet vaak!
Dit komt omdat de loco's hier hun eigen bananenbomen kweken en deze vlinders wennen aan de bananenbomen en als ze verder vliegen geen voedsel kunnen krijgen omdat ze dan alleen de bananenbomen willen als voedsel!

Wereldwijd word de vlinder met uitsterven bedreigt en dat is niet zo handig aangezien ze goed zijn voor onze klimaat en zuurstof!

Aangezien ik nog nooit zoveel over vlinders te weten ben gekomen en wat ik natuurlijk wel weet is dat ze heel mooi zijn!
Vlinders die ik hier heb gezien heb ik zelfs nog niet in de dierentuin gezien!

Ze fladderen alle kanten op en zijn helemaal niet bang voor de mensen hier!
Als er 1 op je komt zitten dan moet je een wens doen en die schijnt dan uit te komen!

Als je hier loopt vliegt de ene mooie verschijnen na de andere voorbij echt een aanrader als je ooit naar Aruba gaat! Kost je 15 dollar maar je mag er je hele vakantie in en je steunt ze daarbij ook!

Wij hebben gelijk een voltreffer gehad en werd een vlinder geboren ( foto zwarte vlinder bij een cocon)

Op de uitgang naar de weg kwamen we nog een schild pad tegen en leguaan!

• 05 December 2015 - 09:11

Mama:

Dat ziet er inderdaad geweldig mooi uit, wat een prachtige beestjes!
    Het zal soms wel een droom lijken met al die kleuren en soorten vlinders.
    Geniet er maar goed van zolang je er bent, mooi om op terug te kijken.
    Wij kijken uit naar je volgend verslag,

Kuzzz papa en mama

• 05 December 2015 - 17:10

Elise De Krosse:

Prachtige vlinders zeg! Goed dat ze nu 'n beschermde diersoort zijn.
    Heerlijk genieten!

Liefs, Elise